Categoria în care se încadrează proiectul: cultural- artistic, cultural- artistic, altele.
Tip de activități: cross -curriculare, intracurriculare, extrașcolare
Parteneri: 1. ASOCIATIA ARBEIT UND BILDUNG
2. MUZEUL NATIONAL ASTRA
Obiectivele proiectului:
* exersarea gândirii critice şi deschiderea spre interdisciplinaritate şi transdisciplinaritate;
* cunoaşterea, păstrarea şi valorificarea traditiilor în formarea noastră ca cetăţeni europeni, prin referire şi comparaţie pozitivă (Sighisoara, Sibiu, Marburg)
* dezvoltarea competenţelor pentru secolul XXI
* identificarea meseriilor cu succes pe piata fortei de munca
* armonizarea pregatirii teoretice cu pregatirea practica in vederea obtinerii unei calificari in acord cu standardele europene de performanta si competenta
Obiectivele specifice ale proiectului:
-dezvoltarea competenţelor superioare de comunicare (verbale, scrise, multimedia);
-demonstrarea capacităţilor de lucru în echipă şi a conduitei empatice;
-monitorizarea propriilor aspiraţii de învăţare, identificarea resurselor necesare şi transfer al cunoştinţelor dintr-un domeniu în altul (accent pe auto-formare);
-oferirea unor momente agreabile şi reconfortante pentru elevi şi cadre didactice;
-dezvoltarea simţului estetic exprimat;
-dezvoltarea socializării între copii;
-consolidarea relaţiilor dintre educaţia şcolară şi cea extraşcolară;
-acţionarea cu responsabilitate, în beneficiul comunităţii;
-dezvoltarea deprinderilor de documentare ştiinţifică;
-integrarea valorilor şi a cunoştinţelor religioase în structura propriilor atitudini şi comportamente;
-dezvoltarea relaţiilor de parteneriat între şcoli;
-dezvoltarea capacităţii de discernere în supraoferta din mass-media şi de analiză critică a ofertelor subculturale.
Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul: elevii claselor X/XI, cadre didactice, mass-media, părinţi.
Durata proiectului: septembrie 2019 – 15 iunie 2021
Rezultatele aşteptate ca urmare a implementării proiectului:
- Integrarea valorilor şi a cunoştinţelor dobandite în structura propriilor atitudini şi comportamente;
- Implementarea în parteneriat.
- Proiectul urmăreşte implicarea unui număr restrans de elevi şi de cadre didactice prin înscrierea, reprezentanţi ai comunităţii.
- Interesul manifestat faţă de acest proiect conduce la dezvoltarea unor abilităţi şi deprinderi specifice, la dezvoltarea spiritului de echipă, precum şi la valorificarea potenţialului intelectual şi creativ al fiecărui participant.
- De asemenea, prin acordurile parteneriale, se îmbunătăţesc relaţiile dintre factorii educaţionali implicaţi în proiect şi se realizează un schimb de experienţă util procesului instructiv-educativ.
- Reuşita proiectului poate determina interesul mai multor factori educaţionali de a se implica în acesta, în următorii ani şcolari.
Beneficiarii direcţi si indirecţi ai proiectului: elevii claselor XI/XII, profesori, mass-media, părinţi.
Roluri şi responsabilităţi: toate școlile partenere au responsabilitatea implicării active și eficiente în realizarea tuturor activităților de proiect cu scopul îndeplinirii obiectivelor proiectului și atingerii rezultatelor așteptate.
Indicatori de realizare: – 2 activități derulate – 2 școli participante – 1 parteneriat de colaborare – 8 cadre didactice implicate – 20 elevi implicați Instrumente de evaluare: fișe de lucru, certificate/ diplome de participare |